Sprawozdanie opisowe z wykonania może być dowolnie modyfikowane przez użytkowników programu. Z uwagi, iż sprawozdania nie pokrywają w pełni wszystkich informacji, w programie występują dwa elementy do samodzielnego uzupełnienia.
Wykonanie zadań inwestycyjnych
Pierwszym elementem do samodzielnego uzupełnienia jest wykonanie zadań inwestycyjnych w części wydatki majątkowe w przypadku prowadzenia w BeSTii załącznika inwestycyjnego

Realizacja zadań wieloletnich
Kolejnym elementem, który użytkownik programu SWB Asystent powinien uzupełnić sam jest stopień realizacji zadań wieloletnich w części tabelarycznej

Porozumienia
W przypadku występowania porozumień między JST lub z administracją rządową użytkownik programu SWB Asystent powinien uzupełnić wykonanie oraz realizację planu po zmianach.


Weryfikacja dokumentu
Ponadto, z uwagi na różnorodne nazewnictwo, dobrą praktyką jest zweryfikowanie poprawności nazwy organu stanowiącego w części Planowanie budżetu, w miejscach wskazanych poniżej.

Po wprowadzeniu indywidualnych modyfikacji należy pamiętać, iż strony sprawozdania mogą ulec zmianie. W tym celu należy pamiętać o odświeżeniu spisu treści (aby zaktualizować spis treści należy ustawić się kursorem na nim i za pomocą prawego przycisku myszy zaktualizować).
